Çocuklarda enfeksiyon hastalıkları, çocukların bağışıklık sistemlerinin gelişmekte olduğu dönemde daha sık görülen hastalıklardır. Enfeksiyonlar, virüsler, bakteriler, mantarlar veya parazitler gibi mikroorganizmaların vücuda girmesiyle oluşur. İşte çocuklarda sık görülen enfeksiyon hastalıklarından bazıları:

⦁ Üst Solunum Yolu Enfeksiyonla:rı Soğuk Algınlığ:ıBurun akıntısı, öksürük, boğaz ağrısı ve ateş gibi belirtilerle kendini gösterir.

Boğaz Enfeksiyonları: Streptokok bakterileri tarafından neden olunan streptokokboğaz enfeksiyonları, boğaz ağrısı, ateş ve yutma zorluğu ile ortaya çıkar.

Orta Kulak Enfeksiyonları (Otitis Media): Kulak ağrısı, huzursuzluk, ateş ve işitmekaybı gibi belirtilerle karakterizedir.

⦁ Alt Solunum Yolu Enfeksiyonları: Bronşit/Bronşiolit: Öksürük, balgam çıkarma ve hırıltılı solunum gibi semptomları vardır.

Zatürre (Pnömoni): Ateş, öksürük, nefes darlığı ve göğüs ağrısı gibi belirtilerle kendini gösterir.

⦁ Mide-Bağırsak Enfeksiyonları: Mide Gribi(Gastroenterit): Kusma, ishal, karın ağrısı ve ateş gibi belirtileriiçerir. Rotavirüs Enfeksiyonu: Özellikle bebeklerde ağır ishal ve kusma yapabilen bir en sık görülen viralenfeksiyondur.

⦁ Çocukluk Çağı Enfeksiyon Hastalıkları: Suçiçeği: Kabarcıklarla kaplı döküntüler, ateş ve halsizlik gibi belirtilere neden olur. Kızamık: Ateş, öksürük, burun akıntısı ve makülopapüler döküntü gibi belirtileri vardır. Kabakulak: Yüz bölgesinde şişlik, tükürük bezlerinin iltihaplanması ve ateş gibi belirtilerle ortaya çıkar.

⦁ Ürogenital Enfeksiyonl:arı İdrar Yolu Enfeksiyonları: İdrar yaparken ağrı, sık idrara çıkma, ateş ve karın ağrısı gıibi belirtilerle görülür.

Enfeksiyon hastalıklarının önlenmesi için hijyen kurallarına dikkat etmek, aşı programlarına uymak, sağlıklı beslenmek ve hastalık belirtileri gösteren çocuğun diğer çocuklardan izole edilmesi önemlidir. Eğer çocuğunuzun enfeksiyon belirtileri varsa, bir sağlık profesyoneline başvurmanız önerilir. Tedavi genellikle semptomlara ve enfeksiyonun türüne bağlı olarak şekillenir.

Enfeksiyon Hastalıkları